Zespół Szkół Specjalnych w Białej Podlaskiej

Zajęcia rewalidacyjne

Zajęcia rewalidacyjne mają charakter terapeutyczny, usprawniający i korekcyjny.

Prowadzone są w celu:

  • rozwijania mowy i umiejętności komunikowania się;
  • usprawniania sensorycznego oraz integracji czynności zmysłowo-nerwowych: rozwijania percepcji wzrokowej i spostrzegania, rozwijania percepcji słuchowej (ze szczególnym uwzględnieniem słuchu fonemowego i percepcji dźwięków mowy); usprawniania czynności zmysłów powonienia, smaku, dotyku oraz kinestezji;
  • rozwijania koordynacji wzrokowo-ruchowej i wzrokowo-słuchowo-ruchowej;
  • usprawniania czynności narządów mowy;
  • rozwijania sprawności manualnej;
  • ćwiczenia pamięci;
  • ćwiczenia koncentracji uwagi;
  • rozwijania myślenia;
  • korygowania niepożądanych zachowań;
  • rozwijania autoorientacji i orientacji przestrzennej;
  • wspierania w nabywaniu umiejętności czytania, pisania, liczenia;
  • rozwijania sprawności psychofizycznej;
  • rozwijania zainteresowań;
  • wzmacniania kondycji fizycznej;
  • wspomagania samodzielności osobistej i społecznej;
  • kształtowania umiejętności samodzielnego organizowania wypoczynku i rekreacji;
  • przygotowania do radzenia sobie w sytuacjach nowych i trudnych;
  • przygotowania do radzenia sobie z sukcesem i porażką;
  • kształtowania umiejętności bycia asertywnym.
  •  

Rodzaj zajęć rewalidacyjnych jest określony w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym ucznia w oparciu o zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego oraz wyniki wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia.