WWRD
Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka ma na celu rozwijanie funkcji ruchowych, poznawczych, emocjonalnych i społecznych dziecka z grupy ryzyka i dziecka niepełnosprawnego oraz wsparcie jego rodziny.
Opieką mogą być objęte niemowlęta i dzieci: z grupy ryzyka okołoporodowego, ze stwierdzoną niepełnosprawnością, a także te, których rozwój jest nieharmonijny lub budzi niepokój.
Wczesnym wspomaganiem rozwoju mogą być objęte dzieci od urodzenia do momentu podjęcia nauki w szkole. To dodatkowa pomoc dla dziecka, która nie wyklucza jego udziału w zajęciach w żłobku lub przedszkolu.
Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci realizujemy w formie wielospecjalistycznej i kompleksowej terapii psychologicznej, pedagogicznej, logopedycznej, terapii integracji sensorycznej, terapii czaszkowo-krzyżowej, arteterapii, muzykoterapii oraz rehabilitacji ruchowej.
Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci obejmuje:
- - wielospecjalistyczną, kompleksową diagnozę stanu funkcjonowania dziecka,
- - konstruowanie i ewaluację indywidualnych programów terapeutycznych,
- - indywidualne zajęcia specjalistyczne dostosowane do potrzeb i możliwości dziecka.
- Warunki objęcia dziecka specjalistycznymi formami pomocy:
- Dzieci przyjmowane są na podstawie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka wydanej przez Zespół Orzekający w Poradni Psychologiczno -Pedagogicznej.
- Poradnie Psychologiczno - Pedagogiczne obowiązuje rejonizacja ze względu na placówkę, do której uczęszcza dziecko (żłobek, przedszkole). W przypadku, gdy dziecko jest małe i nie uczęszcza do przedszkola, szkoły lub placówki opinie wydaje Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna właściwa ze względu na miejsce zamieszkania dziecka.
- Posiadanie przez dziecko orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego na czas edukacji przedszkolnej nie wyklucza możliwości korzystania z zajęć organizowanych w ramach wczesnego wspomagania rozwój.
Udział w zajęciach jest bezpłatny.
Koordynator Zespołu Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka: p. Paulina Rozwadowska-Wawryniuk