Szkoła PdP
Szkoła Przysposabiająca do Pracy zapewnia kontynuację procesu edukacyjno – terapeutycznego młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w stopniu umiarkowanym lub znacznym po ukończeniu szkoły podstawowej. Wspiera ona uczniów w rozwijaniu umiejętności samodzielnego życia w społeczeństwie, podjęcia aktywności zawodowej w warunkach pracy chronionej oraz prowadzenia własnego gospodarstwa domowego.
W procesie kształcenia realizowane są następujące zajęcia: funkcjonowanie osobiste i społeczne, zajęcia z zakresu przysposobienia do pracy, zajęcia rozwijające komunikowanie się, zajęcia kształtujące kreatywność, zajęcia rewalidacyjne, wychowanie fizyczne, religia/etyka.
W ramach przedmiotów przysposabiających do pracy uczniowie przygotowywani są do nabycia umiejętności praktycznych i wykonywania czynności pracy. Najważniejszym efektem zajęć jest wzrost poczucia własnej wartości, zwiększenie pewności siebie, umiejętność planowania pracy i radzenia sobie z trudnościami a także coraz większa samodzielność, co w przyszłości ułatwi uczniom lepsze funkcjonowanie w społeczeństwie.
Funkcjonowanie osobiste i społeczne
To zajęcia, na których uczniowie doskonalą wiadomości zdobyte na wcześniejszych etapach edukacyjnych w zakresie
Gospodarstwo domowe
Celem zajęć jest wpojenie i utrwalanie pozytywnych nawyków żywieniowych wychowanków, ich przygotowanie zawodowe związane z kuchnią i przygotowanymi tam potrawami oraz kulturą spożywania posiłku.
Rękodzieło artystyczne
Celem zajęć jest nabywanie umiejętności stosowania różnych technik artystycznych.
Elementy ogrodnictwa i prac porządkowych
Zajęcia mają na celu:
Dekoratorstwo, pamiątkarstwo i drobne naprawy
Zajęcia pozwalają uczniom nabywać i rozijać umiejętności związane z obróbką drewna i metalu.
Strona: 1/3
-
Strona
1
-
Strona
2
-
Strona
3
- Następna strona
- Ostatnia strona